Program filmova koji će biti prikazani u ovogodišnjem, trećem po redu, izdanju festivala kinematografske slike „SLIKA U POKRETU“ je odraz raznovrsnosti kojom se odlikuje savremena srpska produkcija celovečernjeg igranog filma. Od komedije do tragedije, od prošlosti do budućnosti, od margine do svemirskog broda, od dokumentarističkog do visoko estetizovanog pristupa vizuelnim rešenjima, sve to čini živo tkivo savremene srpske filmske produkcije. Značajna raznovrsnost filmskih rodova i formi diktira i raznovrsnost pristupa u prosedeima autora filmske fotografije i donosi znatnu raznovrsnost u izboru sredstava korišćenih u vizuelnom tretmanu filmske narcije. Postulati na kojima je zasnovano delovanje Srpske asocijacije snimatelja – negovanje, unapređenje i afirmacija umetničkog stvaralaštva direktora fotografije, širenje kulture vizuelne komunikacije i unapređenje okruženja i profesionalnih standarda u kojima se stvara domaća kinematografija – i ove godine stiču punu afirmaciju pregledom ostvarenja savremenih Srpskih autora filmske fotografije.

Predrag Bambić S.A.S. direktor festivala

I ma koliko smo se kleli u film i filmsku traku, projekciju u mraku, odbijali video i televiziju, evo nas ipak tu. Filmska traka se više ne koristi. Stigli su novi formati. Stigao je 4k. pa DCP format … A onda čujem jednog producenta, kaže: ovaj novi format nam jako odgovara. Prvo smo imali 35 a sada, u novoj sezoni idemo na 70. Nije mi jasno pa pitam: čega? Epizoda – kaže i pogleda me začuđeno. I meni uključi sijalica.
Televizije i internet gladni su slika u pokretu. Industrija pokretnih slika raste. Posla je više, snimateljsko tehnički standardi rastu, produkcije i budžeti sve veći … Slike sve jasnije, svetlije, dosadnije … Sve ih je više – format to zahteva … I tera industriju napred.
Ipak, i dalje se snimaju filmovi, pravi, za bioskope. Mogu oni da se prikažu i na tv-u, na kompjuteru, telefonu … ali ipak, ako mogu u bioskopu, onda je to stari, dobri format filma. Jedan komad. Ne 35 ili 70 epizoda o istom.
Na prvi pogled deluje da je ovogodišnja produkcija pokretnih slika u formatu bioskopskog filma bila manja nego prošlogodišnja. Ipak, selekcija koju ćemo videti, jasno nam kaže da je naš osnovni format življi i raznovrsniji nego ikada i da je produkcijski i snimateljski sve bolji. To jasno pokazuju ostvarenja koja su snimili Mikša Anđelić, Miladin Čolaković, Milica Drakulić, Kosta Glušica, Vladan Janković, Dimitrije Joković, Ivan Kostić, Radoslav Vladić.
Žiri trećeg po redu Festivala snimateljskih ostvarenja imaće težak posao, daleko teži nego što je imao selektor 🙂

Miodrag Miša Milošević, selektor festivala